UNREAL ENGINE ile Oyun Geliştirme
Eğitimi başarı ile tamamlayarak kurs projesini portföyünüze ekleyecek, becerilerinizi sektöre kanıtlamış olacaksınız!
10 video kaydı ve 30 canlı ve online ders ile toplam 40 ders boyunca Unreal Engine’in inceliklerini keşfedeceksiniz!
Eren Çelik
Unreal Developer
Co.Society
Aşağıdaki kişilere kursu öneririz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
-
01
Yapay Zeka
Unreal AI aracını kullanarak kendi davranış ağaçlarınızı oluşturabilecek, Environment Query System ile spawn noktalarını oluşturabilecek ve tam donanımlı bir oyun yapay zekası geliştirebileceksiniz.
-
02
Oyun Mekaniği ve Etkileşimler
Oyunların işleyişini sağlayan temel mekanikleri ve etkileşimleri nasıl tasarlayıp programlayacağınızı öğrenecek, Blueprint ve C++ dillerini kullanarak, karakter hareketleri, kamera sistemleri, envanter sistemleri ve yapay zeka gibi mekanikleri oluşturacaksınız.
-
03
MULTIPLAYER
Network Replication mantığını anlayarak oyununuza uygun olan altyapıyı kurabilecek, RepNotify ile aktörleri ağ üzerinde çalıştırabilecek, UObject replikasyonu ile multiplayer entegrasyonunu tamamlayabileceksiniz.
Eğitmen
Eren Çelik
Unreal Developer, Co.Society
Gazi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğini birincilikle bitirmiş ve profesyonel olarak 6 yılı aşkın bir süredir Yazılım Mühendisliği ve Unreal Engine Developer olarak çalışmıştır. Aynı zamanda oyun Geliştirme, Proje Yönetimi gibi konularda elde edilmiş 20'ye yakın sertifika sahibidir.
-
Unreal Engine ile oyun geliştirme tecrübesinin yanı sıra, AR/MR, Ciddi Oyun ve Simülasyon teknolojilerinde de çalışmıştır.
-
Türkiye'nin öncü Simülasyon ve Savunma Sanayii firmalarından olan Havelsan’ da 5 yıl boyunca çalışmıştır.
-
Havelsan’ da yer alınan 6 projede çalışmıştır.
-
Şu an ise İsveç merkezli Co. Society firmasında Unreal Engine developer olarak çalışmaktadır.
MÜFREDAT
-
01 Ders
UNREAL ENGINE İÇİN C++: CLASS ÖZELLİKLERİ
- Class yapısı
- Lokal değişkenler ve fonksiyon argümanları
- Bildirim ve başlatma
- Referans ve değer semantikleri
- Özel üye fonksiyonları
- Pointer ve bellek ilişkisi
- Dizi, string ve vektör
-
02 Ders
UNREAL ENGINE İÇİN C++: VERİ YAPILARI
- İki boyutlu dizi
- Nümerik tipler ve literaller
- String literaller
- Cast işlemi
- Iterator
- Auto
-
03 Ders
UNREAL ENGINE İÇİN C++: KONTROL MEKANİZMALARI
- Döngüler (for, while, do-while)
- İterator aritmetiği ve aralıkları
- Koşullu ifadeler (if, else if, else) ve switch
- Templates (class templates, function templates)
- Namespace
- Fonksiyonlarda pointer yapısı
-
04 Ders
OYUN MATEMATİĞİ: VEKTÖRLER
- Koordinat sistemi
- Vektörler
- Vektör operasyonları
-
05 Ders
OYUN MATEMATİĞİ: VEKTÖR OPERASYONLARI
- Vektörün büyüklüğü
- Vektörün normalizasyonu
- Döndürme işlemi (rotation)
-
06 Ders
UNREAL ENGINE KURULUMU VE TANITIMI: EGS İNDİRİLMESİ
- Epic Games Launcher’ın indirilmesi
- Epic Games Launcher’a genel bakış
- Unreal Engine 5’in indirilmesi
- Şablon proje oluşturulması
- Unreal Engine arayüzü
-
07 Ders
UNREAL ENGINE KURULUMU VE TANITIMI: UNREAL ARAYÜZÜ
- Unreal Engine arayüz yapısı
- Editör modları
- Marketplace ile asset eklemek
-
08 Ders
UNREAL ENGINE KURULUMU VE TANITIMI: MATERYAL VE KAYNAKLARI
- Quixel Bridge
- Materyal ekranı
- Unreal Engine 4 ve Unreal Engine 5 farkları
-
09 Ders
UML DİYAGRAMLARI İLE PROJE OLUŞTURMA VE GITHUB KULLANIMI
- UML Diyagram ve çeşitleri
- Projenin başlatılması ve GitHub reposunun oluşturulması
- Proje için ilk C++ sınıfını oluşturma
-
10 Ders
PROJE BAŞLANGICI VE GAMEPLAY
- Bileşenlerin (component) eklenmesi
- Input yapısının eklenmesi
- Karakterin oluşturulup düzenlenmesi
-
11 Ders
COLLISION, PHYSICS VE INTERFACES
- Collision mantığı
- Chaos Physics
- Projectile Oluşturulması
- Interface Oluşturulması
-
12 Ders
INTERFACES VE COLLISION QUERIES
- Actor Component
- Actor Component’in uygulaması
- Collision Queries
- Collision Queries ile güçlü etkileşimler yaratma
-
13 Ders
BLUEPRINT İLE GÖRSEL PROGRAMLAMA
- Blueprint
- Blueprint ve C++ farkları
- Blueprint kullanımı
-
14 Ders
DEBUGGING ARAÇLARI
- Debugging
- C++’ta debugging yöntemleri
- Blueprint’te debugging yöntemleri
- Widget oluşturulması
-
15 Ders
UNREAL MOTION GRAPHICS (UMG) VE OYUNCU ÖZELLİKLERİ
- UMG ile UI tasarımı
- Widget erişimi
- Widget animasyonları
- Oyun özelliklerinin yer aldığı Attribute Component’in oluşturulması
-
16 Ders
GAMEPLAY İÇİN DİNAMİK MATERYALLER
- Materyaller
- Textures
- Materyal fonksiyonları oluşturulması
-
17 Ders
SES, ANİMASYON VE KULLANICI ARAYÜZÜ
- Sound Cue
- Sound Cue uygulaması
- Animasyon Blueprint
- Animasyon Blueprint uygulaması
- 3D UI entegrasyonu
-
18 Ders
TEMEL YAPAY ZEKÂ VE DAVRANIŞ AĞAÇLARI
- Unreal AI
- Behavior Tree (Davranış Ağacı)
- Bot davranışları ve hareketlerinin planlanması
- Saldırı mekaniğinin uygulanması
-
19 Ders
CUSTOM TASKS VE ENVIRONMENT QUERY SYSTEM (EQS) İLE ORTA DÜZEY YAPAY ZEKÂ
- Custom Task oluşturulması
- Environment Query System (EQS)
- EQS kullanımı
- Bota görüş mekaniğinin eklenmesi
-
20 Ders
İLERİ DÜZEY YAPAY ZEKÂ VE ENVIRONMENT QUERY SYSTEM (EQS)
- EQS ile spawn noktası oluşturulması
- Spawn davranışlarını çeşitlendirme
- GameMode oluşturma
-
21 Ders
YAPAY ZEKÂNIN FINALIZASYONU VE FRAMEWORK’UN GENIŞLETILMESI
- Botun hasar ve ölme mekaniğinin eklenmesi
- Botun saldırı mekaniğinin optimize edilerek iyileştirilmesi
- Yardımcı fonksiyonların geliştirilmesi
-
22 Ders
C++ İLE UMG VE FRAMEWORK GENİŞLETME
- UI ve veri senkronizasyonu
- Widget verisini güncel tutmak
- Dinamik spawn noktası belirlemek
-
23 Ders
KONSOL DEĞİŞKENLERİ, GAMEMODE KURALLARI
- “Hile” kodlarının işlevi
- “Hile” kodlarının eklenmesi
- Oyun dengesi kavramı
- Oyun dengesinin sağlanması
-
24 Ders
GAME ABILITY SYSTEM (GAS) VE ALTERNATİFİNİ OLUŞTURMA
- Game Ability System (GAS)
- GAS kullanma senaryoları
- GAS alternatifini oluşturmak
-
25 Ders
GAMEPLAY TAGS
- Gameplay Tags
- Gameplay Tags oluşturma yöntemleri
- Gameplay Tags kullanımı ve yönetimi
-
26 Ders
PICK-UP VE WORLD INTERACTION OLUŞTURMA
- Pick-up oluşturma
- World Interaction
- Pick-up ile UI ilişkisi
-
27 Ders
MULTIPLAYER ENTEGRASYONU: NETWORK REPLICATION
- Network Replication
- Network Replication uygulaması
- RPC
- RPC kullanım senaryoları
- RPC uygulaması
-
28 Ders
MULTIPLAYER ENTEGRASYONU: REPNOTIFY
- Replication Roles
- Replication Roles uygulaması
- RepNotify
- RepNotify ile aktörleri ağ üzerinde çalıştırma
-
29 Ders
MULTIPLAYER ENTEGRASYONU: BLUEPRINT NETWORKING
- Blueprint Networking
- Action sistemini ağ üzerinde çalıştırma
- On-Screen Logging
-
30 Ders
MULTIPLAYER ENTEGRASYONU: UOBJECT REPLICATION
- UObject replication
- İstemci-Sunucu ilişkisi
- İstemci-Sunucu arasındaki kod akışı
-
31 Ders
MULTIPLAYER ENTEGRASYONU: İSTEMCİ OTORİTESİ
- İstemci yetkisini sınırlama
- Event-based UI geliştirme
- Ağ işlemlerinin tamamlanması
-
32 Ders
OYUN VE OYUNCU İLERLEMESİNİ KAYDETME
- Save/Load fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi
- Oyuncu ilerleyişinin kaydedilmesi
- Sahnenin kaydedilmesi
-
33 Ders
UMG İLE MENÜ OLUŞTURMA
- Ana menü tasarımı
- Oyun içi menü tasarımı
- Tasarımların uygulamaya geçirilmesi
-
34 Ders
UMG VE WIDGET STİLLERİ
- Pick-up için widget oluşturma
- UI’a animasyon ekleme
- Event-based logic implementasyonu
- Efektlerin senkronizasyonu
- Widget stillerinin belirlenmesi
-
35 Ders
ANİMASYON BLUEPRINT VE UI İYİLEŞTİRMELERİ
- Anim Instance
- State Machine
- Anim Instance ve State Machine yapılarının güncel tutulması
- Animasyonların optimize edilerek iyileştirme yapılması
-
36 Ders
DATA ASSET, DATA TABLE, ASENKRON YÜKLEME
- Data Table
- Data Asset
- Asenkron Yükleme
- Soft Reference ve kullanımı
-
37 Ders
AYARLAR MENÜSÜ
- Ayarlar menüsü tasarımı
- Ayarlar menüsü implementasyonu
- Oyun içi grafik, ses ve tuş atama ayarları
-
38 Ders
PAKETLEME, PERFORMANS VE POLİSHLEME
- Paketleme konfigürasyonları
- Unreal Insights
- Networking Insights
- Animation Insights
- Slate Insights
- Diğer profiling araçları ve teknikleri
-
39 Ders
PROJENİN FİNALİZASYONU
- Projede eksik kalan noktaların tamamlanması
- Projede yapılabilecek potansiyel geliştirmelerin planlanması
- Proje sürecine genel bakış: Planlanan ve uygulanan kısımların değerlendirilmesi
-
40 Ders
KARİYER SOHBETİ
- Türkiye’de ve dünya’da oyun sektörüne bakış
- Unreal Engine’in oyun sektörü dışında kullanımı
- LinkedIn, GitHub ve portfolyonun iş bulmada etkisi
- GitHub, portfolyo, CV ve Linkedin profilinin nasıl hazırlanması gerektiği hakkında tavsiyeler