Unreal Engine ile Oyun Geliştirme — online eğitim | robot_dreams
  • 4 Ay - 40 Canlı Ders
  • Kurs Projesi
  • Pratik Ödevler

Unreal Engine ile Oyun Geliştirme

Eğitimi başarı ile tamamlayarak kurs projesini portföyünüze ekleyecek, becerilerinizi sektöre kanıtlamış olacaksınız!

Eren Çelik

Unreal Developer

Co.Society

HAYALİNİZİ YARATIN!

  • KURS PROGRAMI

    4 AY - 40
    CANLI DERS

  • BİTİRME PROJESİ

    KENDİ OYUNUNUZU
    YARATIN

Hayalinizdeki dünyaları ve karakterleri gerçeğe dönüştürebileceğiniz Unreal Engine ile Oyun Geliştirme eğitimi ile birlikte Unreal Engine'in tüm özelliklerini ve işleyişini öğrenecek, hayalinizdeki oyunu gerçeğe dönüştürmek için gerekli bilgi ve becerileri elde edeceksiniz.

Aşağıdaki kişilere kursu öneririz:

Oyun Geliştiriciler

Unreal Engine ve araçlarını (Unreal Motion Graphics, Unreal Insights) öğrenecek, UMG ile göze hoş gelen UI'lar tasarlayıp oluşturabileceksiniz. Unreal Insights ile oyununuzun performansını analiz edebilecek, ileri seviye C++ ile kendi Game Ability System (GAS) yaratabileceksiniz.

3D Sanatçılar ve Tasarımcılar

Unreal Engine'de görsel ürünlerin entegrasyonunu sağlayarak gerçekçi materyaller ve aydınlatmalar oluşturma yetkinliği kazanacak, 3D varlıklar import/export etme, animasyon ve malzeme oluşturma gibi konularda becerilerinizi geliştirip kendi oyun dünyalarınızı oluşturabilecek ve çevresel unsurları ayarlayabileceksiniz.

IT Sektöründe Kariyer Değişikliği Düşünenler

Kurs projesini tamamlayıp portföyünüze ekleyecek, LinkedIn, CV, Github gibi kişisel profillerinizi sektörün taleplerine uygun bir biçimde düzenleyerek sektöre geçiş sürecinizi pürüzsüz bir biçimde tamamlayabileceksiniz.

 

Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:

  • 01

    Yapay Zeka

    Unreal AI aracını kullanarak kendi davranış ağaçlarınızı oluşturabilecek, Environment Query System ile spawn noktalarını oluşturabilecek ve tam donanımlı bir oyun yapay zekası geliştirebileceksiniz.

  • 02

    Oyun Mekaniği ve Etkileşimler

    Oyunların işleyişini sağlayan temel mekanikleri ve etkileşimleri nasıl tasarlayıp programlayacağınızı öğrenecek, Blueprint ve C++ dillerini kullanarak, karakter hareketleri, kamera sistemleri, envanter sistemleri ve yapay zeka gibi mekanikleri oluşturacaksınız.

  • 03

    Multiplayer

    Network Replication mantığını anlayarak oyununuza uygun olan altyapıyı kurabilecek, RepNotify ile aktörleri ağ üzerinde çalıştırabilecek, UObject replikasyonu ile multiplayer entegrasyonunu tamamlayabileceksiniz.

Eğitmen

Eren Çelik

Unreal Developer, Co.Society
Gazi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğini birincilikle bitirmiş ve profesyonel olarak 6 yılı aşkın bir süredir Yazılım Mühendisliği ve Unreal Engine Developer olarak çalışmıştır. Aynı zamanda oyun Geliştirme, Proje Yönetimi gibi konularda elde edilmiş 20'ye yakın sertifika sahibidir.

  • Unreal Engine ile oyun geliştirme tecrübesinin yanı sıra, AR/MR, Ciddi Oyun ve Simülasyon teknolojilerinde de çalışmıştır.

  • Türkiye'nin öncü Simülasyon ve Savunma Sanayii firmalarından olan Havelsan’ da 5 yıl boyunca çalışmıştır.

  • Havelsan’ da yer alınan 6 projede çalışmıştır.

  • Şu an ise İsveç merkezli Co. Society firmasında Unreal Engine developer olarak çalışmaktadır.

MÜFREDAT

  • 01 Ders

    Unreal Engine için C++: Class Özellikleri

    • Class yapısı
    • Lokal değişkenler ve fonksiyon argümanları
    • Bildirim ve başlatma
    • Referans ve değer semantikleri
    • Özel üye fonksiyonları
    • Pointer ve bellek ilişkisi
    • Dizi, string ve vektör
  • 02 Ders

    Unreal Engine için C++: Veri Yapıları

    • İki boyutlu dizi
    • Nümerik tipler ve literaller
    • String literaller
    • Cast işlemi
    • Iterator
    • Auto
  • 03 Ders

    Unreal Engine için C++: Kontrol Mekanizmaları

    • Döngüler (for, while, do-while)
    • İterator aritmetiği ve aralıkları
    • Koşullu ifadeler (if, else if, else) ve switch
    • Templates (class templates, function templates)
    • Namespace
    • Fonksiyonlarda pointer yapısı
  • 04 Ders

    Oyun Matematiği: Vektörler

    • Koordinat sistemi
    • Vektörler
    • Vektör operasyonları
  • 05 Ders

    Oyun Matematiği: Vektör Operasyonları

    • Vektörün büyüklüğü
    • Vektörün normalizasyonu
    • Döndürme işlemi (rotation)
  • 06 Ders

    Unreal Engine Kurulumu ve Tanıtımı: EGS İndirilmesi

    • Epic Games Launcher’ın indirilmesi
    • Epic Games Launcher’a genel bakış
    • Unreal Engine 5’in indirilmesi
    • Şablon proje oluşturulması
    • Unreal Engine arayüzü
  • 07 Ders

    Unreal Engine Kurulumu ve Tanıtımı: Unreal Arayüzü

    • Unreal Engine arayüz yapısı
    • Editör modları
    • Marketplace ile asset eklemek
  • 08 Ders

    Unreal Engine Kurulumu ve Tanıtımı: Materyal ve Kaynakları

    • Quixel Bridge
    • Materyal ekranı
    • Unreal Engine 4 ve Unreal Engine 5 farkları
  • 09 Ders

    UML Diyagramları ile Proje Oluşturma ve GitHub Kullanımı

    • UML Diyagram ve çeşitleri
    • Projenin başlatılması ve GitHub reposunun oluşturulması
    • Proje için ilk C++ sınıfını oluşturma
  • 10 Ders

    Proje Başlangıcı ve Gameplay

    • Bileşenlerin (component) eklenmesi
    • Input yapısının eklenmesi
    • Karakterin oluşturulup düzenlenmesi
  • 11 Ders

    Collision, Physics ve Interfaces

    • Collision mantığı
    • Chaos Physics
    • Projectile Oluşturulması
    • Interface Oluşturulması
  • 12 Ders

    Interfaces ve Collision Queries

    • Actor Component
    • Actor Component’in uygulaması
    • Collision Queries
    • Collision Queries ile güçlü etkileşimler yaratma
  • 13 Ders

    Blueprint ile Görsel Programlama

    • Blueprint
    • Blueprint ve C++ farkları
    • Blueprint kullanımı
  • 14 Ders

    Debugging Araçları

    • Debugging
    • C++’ta debugging yöntemleri
    • Blueprint’te debugging yöntemleri
    • Widget oluşturulması
  • 15 Ders

    Unreal Motion Graphics (UMG) ve Oyuncu Özellikleri

    • UMG ile UI tasarımı
    • Widget erişimi
    • Widget animasyonları
    • Oyun özelliklerinin yer aldığı Attribute Component’in oluşturulması
  • 16 Ders

    Gameplay için Dinamik Materyaller

    • Materyaller
    • Textures
    • Materyal fonksiyonları oluşturulması
  • 17 Ders

    Ses, Animasyon ve Kullanıcı Arayüzü

    • Sound Cue
    • Sound Cue uygulaması
    • Animasyon Blueprint
    • Animasyon Blueprint uygulaması
    • 3D UI entegrasyonu
  • 18 Ders

    Temel Yapay Zekâ ve Davranış Ağaçları

    • Unreal AI
    • Behavior Tree (Davranış Ağacı)
    • Bot davranışları ve hareketlerinin planlanması
    • Saldırı mekaniğinin uygulanması
  • 19 Ders

    Custom Tasks ve Environment Query System (EQS) ile Orta Düzey Yapay Zekâ

    • Custom Task oluşturulması
    • Environment Query System (EQS)
    • EQS kullanımı
    • Bota görüş mekaniğinin eklenmesi
  • 20 Ders

    İleri Düzey Yapay Zekâ ve Environment Query System (EQS)

    • EQS ile spawn noktası oluşturulması
    • Spawn davranışlarını çeşitlendirme
    • GameMode oluşturma
  • 21 Ders

    Yapay Zekâ’nın Finalizasyonu ve Framework’un Genişletilmesi

    • Botun hasar ve ölme mekaniğinin eklenmesi
    • Botun saldırı mekaniğinin optimize edilerek iyileştirilmesi
    • Yardımcı fonksiyonların geliştirilmesi
  • 22 Ders

    C++ ile UMG ve Framework Genişletmeleri

    • UI ve veri senkronizasyonu
    • Widget verisini güncel tutmak
    • Dinamik spawn noktası belirlemek
  • 23 Ders

    Konsol Değişkenleri, GameMode Kuralları

    • “Hile” kodlarının işlevi
    • “Hile” kodlarının eklenmesi
    • Oyun dengesi kavramı
    • Oyun dengesinin sağlanması
  • 24 Ders

    Game Ability System (GAS) ve Alternatifini Oluşturma

    • Game Ability System (GAS)
    • GAS kullanma senaryoları
    • GAS alternatifini oluşturmak
  • 25 Ders

    Gameplay Tags

    • Gameplay Tags
    • Gameplay Tags oluşturma yöntemleri
    • Gameplay Tags kullanımı ve yönetimi
  • 26 Ders

    Pick-up ve World Interaction Oluşturma

    • Pick-up oluşturma
    • World Interaction
    • Pick-up ile UI ilişkisi
  • 27 Ders

    Multiplayer Entegrasyonu: Network Replication

    • Network Replication
    • Network Replication uygulaması
    • RPC
    • RPC kullanım senaryoları
    • RPC uygulaması
  • 28 Ders

    Multiplayer Entegrasyonu: RepNotify

    • Replication Roles
    • Replication Roles uygulaması
    • RepNotify
    • RepNotify ile aktörleri ağ üzerinde çalıştırma
  • 29 Ders

    Multiplayer Entegrasyonu: Blueprint Networking

    • Blueprint Networking
    • Action sistemini ağ üzerinde çalıştırma
    • On-Screen Logging
  • 30 Ders

    Multiplayer Entegrasyonu: UObject Replication

    • UObject replication
    • İstemci-Sunucu ilişkisi
    • İstemci-Sunucu arasındaki kod akışı
  • 31 Ders

    Multiplayer Entegrasyonu: İstemci Otoritesi

    • İstemci yetkisini sınırlama
    • Event-based UI geliştirme
    • Ağ işlemlerinin tamamlanması
  • 32 Ders

    Oyun ve Oyuncu İlerlemesini Kaydetme

    • Save/Load fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi
    • Oyuncu ilerleyişinin kaydedilmesi
    • Sahnenin kaydedilmesi
  • 33 Ders

    UMG ile Menü Oluşturma

    • Ana menü tasarımı
    • Oyun içi menü tasarımı
    • Tasarımların uygulamaya geçirilmesi
  • 34 Ders

    UMG ve Widget Stilleri

    • Pick-up için widget oluşturma
    • UI’a animasyon ekleme
    • Event-based logic implementasyonu
    • Efektlerin senkronizasyonu
    • Widget stillerinin belirlenmesi
  • 35 Ders

    Animasyon Blueprint ve UI İyileştirmeleri

    • Anim Instance
    • State Machine
    • Anim Instance ve State Machine yapılarının güncel tutulması
    • Animasyonların optimize edilerek iyileştirme yapılması
  • 36 Ders

    Data Asset, Data Table, Asenkron Yükleme

    • Data Table
    • Data Asset
    • Asenkron Yükleme
    • Soft Reference ve kullanımı
  • 37 Ders

    Ayarlar Menüsü

    • Ayarlar menüsü tasarımı
    • Ayarlar menüsü implementasyonu
    • Oyun içi grafik, ses ve tuş atama ayarları
  • 38 Ders

    Paketleme, Performans ve Polishleme

    • Paketleme konfigürasyonları
    • Unreal Insights
    • Networking Insights
    • Animation Insights
    • Slate Insights
    • Diğer profiling araçları ve teknikleri
  • 39 Ders

    Projenin Finalizasyonu

    • Projede eksik kalan noktaların tamamlanması
    • Projede yapılabilecek potansiyel geliştirmelerin planlanması
    • Proje sürecine genel bakış: Planlanan ve uygulanan kısımların değerlendirilmesi
  • 40 Ders

    Kariyer Sohbeti

    • Türkiye’de ve dünya’da oyun sektörüne bakış
    • Unreal Engine’in oyun sektörü dışında kullanımı
    • LinkedIn, GitHub ve portfolyonun iş bulmada etkisi
    • GitHub, portfolyo, CV ve Linkedin profilinin nasıl hazırlanması gerektiği hakkında tavsiyeler

Bilgi İstiyorum

Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.

 
 
 
Bilgi İstiyorum