Unreal Engine ile Oyun Geliştirme
Eğitimi başarı ile tamamlayarak kurs projesini portföyünüze ekleyecek, becerilerinizi sektöre kanıtlamış olacaksınız!
Eren Çelik
Unreal Developer
Co.Society
HAYALİNİZİ YARATIN!
- KURS PROGRAMI
4 AY - 40
CANLI DERS - BİTİRME PROJESİ
KENDİ OYUNUNUZU
YARATIN
Hayalinizdeki dünyaları ve karakterleri gerçeğe dönüştürebileceğiniz Unreal Engine ile Oyun Geliştirme eğitimi ile birlikte Unreal Engine'in tüm özelliklerini ve işleyişini öğrenecek, hayalinizdeki oyunu gerçeğe dönüştürmek için gerekli bilgi ve becerileri elde edeceksiniz.
Aşağıdaki kişilere kursu öneririz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
-
01
Yapay Zeka
Unreal AI aracını kullanarak kendi davranış ağaçlarınızı oluşturabilecek, Environment Query System ile spawn noktalarını oluşturabilecek ve tam donanımlı bir oyun yapay zekası geliştirebileceksiniz.
-
02
Oyun Mekaniği ve Etkileşimler
Oyunların işleyişini sağlayan temel mekanikleri ve etkileşimleri nasıl tasarlayıp programlayacağınızı öğrenecek, Blueprint ve C++ dillerini kullanarak, karakter hareketleri, kamera sistemleri, envanter sistemleri ve yapay zeka gibi mekanikleri oluşturacaksınız.
-
03
Multiplayer
Network Replication mantığını anlayarak oyununuza uygun olan altyapıyı kurabilecek, RepNotify ile aktörleri ağ üzerinde çalıştırabilecek, UObject replikasyonu ile multiplayer entegrasyonunu tamamlayabileceksiniz.
Eğitmen
Eren Çelik
Unreal Developer, Co.Society
Gazi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğini birincilikle bitirmiş ve profesyonel olarak 6 yılı aşkın bir süredir Yazılım Mühendisliği ve Unreal Engine Developer olarak çalışmıştır. Aynı zamanda oyun Geliştirme, Proje Yönetimi gibi konularda elde edilmiş 20'ye yakın sertifika sahibidir.
-
Unreal Engine ile oyun geliştirme tecrübesinin yanı sıra, AR/MR, Ciddi Oyun ve Simülasyon teknolojilerinde de çalışmıştır.
-
Türkiye'nin öncü Simülasyon ve Savunma Sanayii firmalarından olan Havelsan’ da 5 yıl boyunca çalışmıştır.
-
Havelsan’ da yer alınan 6 projede çalışmıştır.
-
Şu an ise İsveç merkezli Co. Society firmasında Unreal Engine developer olarak çalışmaktadır.
MÜFREDAT
-
01 Ders
Unreal Engine için C++: Class Özellikleri
- Class yapısı
- Lokal değişkenler ve fonksiyon argümanları
- Bildirim ve başlatma
- Referans ve değer semantikleri
- Özel üye fonksiyonları
- Pointer ve bellek ilişkisi
- Dizi, string ve vektör
-
02 Ders
Unreal Engine için C++: Veri Yapıları
- İki boyutlu dizi
- Nümerik tipler ve literaller
- String literaller
- Cast işlemi
- Iterator
- Auto
-
03 Ders
Unreal Engine için C++: Kontrol Mekanizmaları
- Döngüler (for, while, do-while)
- İterator aritmetiği ve aralıkları
- Koşullu ifadeler (if, else if, else) ve switch
- Templates (class templates, function templates)
- Namespace
- Fonksiyonlarda pointer yapısı
-
04 Ders
Oyun Matematiği: Vektörler
- Koordinat sistemi
- Vektörler
- Vektör operasyonları
-
05 Ders
Oyun Matematiği: Vektör Operasyonları
- Vektörün büyüklüğü
- Vektörün normalizasyonu
- Döndürme işlemi (rotation)
-
06 Ders
Unreal Engine Kurulumu ve Tanıtımı: EGS İndirilmesi
- Epic Games Launcher’ın indirilmesi
- Epic Games Launcher’a genel bakış
- Unreal Engine 5’in indirilmesi
- Şablon proje oluşturulması
- Unreal Engine arayüzü
-
07 Ders
Unreal Engine Kurulumu ve Tanıtımı: Unreal Arayüzü
- Unreal Engine arayüz yapısı
- Editör modları
- Marketplace ile asset eklemek
-
08 Ders
Unreal Engine Kurulumu ve Tanıtımı: Materyal ve Kaynakları
- Quixel Bridge
- Materyal ekranı
- Unreal Engine 4 ve Unreal Engine 5 farkları
-
09 Ders
UML Diyagramları ile Proje Oluşturma ve GitHub Kullanımı
- UML Diyagram ve çeşitleri
- Projenin başlatılması ve GitHub reposunun oluşturulması
- Proje için ilk C++ sınıfını oluşturma
-
10 Ders
Proje Başlangıcı ve Gameplay
- Bileşenlerin (component) eklenmesi
- Input yapısının eklenmesi
- Karakterin oluşturulup düzenlenmesi
-
11 Ders
Collision, Physics ve Interfaces
- Collision mantığı
- Chaos Physics
- Projectile Oluşturulması
- Interface Oluşturulması
-
12 Ders
Interfaces ve Collision Queries
- Actor Component
- Actor Component’in uygulaması
- Collision Queries
- Collision Queries ile güçlü etkileşimler yaratma
-
13 Ders
Blueprint ile Görsel Programlama
- Blueprint
- Blueprint ve C++ farkları
- Blueprint kullanımı
-
14 Ders
Debugging Araçları
- Debugging
- C++’ta debugging yöntemleri
- Blueprint’te debugging yöntemleri
- Widget oluşturulması
-
15 Ders
Unreal Motion Graphics (UMG) ve Oyuncu Özellikleri
- UMG ile UI tasarımı
- Widget erişimi
- Widget animasyonları
- Oyun özelliklerinin yer aldığı Attribute Component’in oluşturulması
-
16 Ders
Gameplay için Dinamik Materyaller
- Materyaller
- Textures
- Materyal fonksiyonları oluşturulması
-
17 Ders
Ses, Animasyon ve Kullanıcı Arayüzü
- Sound Cue
- Sound Cue uygulaması
- Animasyon Blueprint
- Animasyon Blueprint uygulaması
- 3D UI entegrasyonu
-
18 Ders
Temel Yapay Zekâ ve Davranış Ağaçları
- Unreal AI
- Behavior Tree (Davranış Ağacı)
- Bot davranışları ve hareketlerinin planlanması
- Saldırı mekaniğinin uygulanması
-
19 Ders
Custom Tasks ve Environment Query System (EQS) ile Orta Düzey Yapay Zekâ
- Custom Task oluşturulması
- Environment Query System (EQS)
- EQS kullanımı
- Bota görüş mekaniğinin eklenmesi
-
20 Ders
İleri Düzey Yapay Zekâ ve Environment Query System (EQS)
- EQS ile spawn noktası oluşturulması
- Spawn davranışlarını çeşitlendirme
- GameMode oluşturma
-
21 Ders
Yapay Zekâ’nın Finalizasyonu ve Framework’un Genişletilmesi
- Botun hasar ve ölme mekaniğinin eklenmesi
- Botun saldırı mekaniğinin optimize edilerek iyileştirilmesi
- Yardımcı fonksiyonların geliştirilmesi
-
22 Ders
C++ ile UMG ve Framework Genişletmeleri
- UI ve veri senkronizasyonu
- Widget verisini güncel tutmak
- Dinamik spawn noktası belirlemek
-
23 Ders
Konsol Değişkenleri, GameMode Kuralları
- “Hile” kodlarının işlevi
- “Hile” kodlarının eklenmesi
- Oyun dengesi kavramı
- Oyun dengesinin sağlanması
-
24 Ders
Game Ability System (GAS) ve Alternatifini Oluşturma
- Game Ability System (GAS)
- GAS kullanma senaryoları
- GAS alternatifini oluşturmak
-
25 Ders
Gameplay Tags
- Gameplay Tags
- Gameplay Tags oluşturma yöntemleri
- Gameplay Tags kullanımı ve yönetimi
-
26 Ders
Pick-up ve World Interaction Oluşturma
- Pick-up oluşturma
- World Interaction
- Pick-up ile UI ilişkisi
-
27 Ders
Multiplayer Entegrasyonu: Network Replication
- Network Replication
- Network Replication uygulaması
- RPC
- RPC kullanım senaryoları
- RPC uygulaması
-
28 Ders
Multiplayer Entegrasyonu: RepNotify
- Replication Roles
- Replication Roles uygulaması
- RepNotify
- RepNotify ile aktörleri ağ üzerinde çalıştırma
-
29 Ders
Multiplayer Entegrasyonu: Blueprint Networking
- Blueprint Networking
- Action sistemini ağ üzerinde çalıştırma
- On-Screen Logging
-
30 Ders
Multiplayer Entegrasyonu: UObject Replication
- UObject replication
- İstemci-Sunucu ilişkisi
- İstemci-Sunucu arasındaki kod akışı
-
31 Ders
Multiplayer Entegrasyonu: İstemci Otoritesi
- İstemci yetkisini sınırlama
- Event-based UI geliştirme
- Ağ işlemlerinin tamamlanması
-
32 Ders
Oyun ve Oyuncu İlerlemesini Kaydetme
- Save/Load fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi
- Oyuncu ilerleyişinin kaydedilmesi
- Sahnenin kaydedilmesi
-
33 Ders
UMG ile Menü Oluşturma
- Ana menü tasarımı
- Oyun içi menü tasarımı
- Tasarımların uygulamaya geçirilmesi
-
34 Ders
UMG ve Widget Stilleri
- Pick-up için widget oluşturma
- UI’a animasyon ekleme
- Event-based logic implementasyonu
- Efektlerin senkronizasyonu
- Widget stillerinin belirlenmesi
-
35 Ders
Animasyon Blueprint ve UI İyileştirmeleri
- Anim Instance
- State Machine
- Anim Instance ve State Machine yapılarının güncel tutulması
- Animasyonların optimize edilerek iyileştirme yapılması
-
36 Ders
Data Asset, Data Table, Asenkron Yükleme
- Data Table
- Data Asset
- Asenkron Yükleme
- Soft Reference ve kullanımı
-
37 Ders
Ayarlar Menüsü
- Ayarlar menüsü tasarımı
- Ayarlar menüsü implementasyonu
- Oyun içi grafik, ses ve tuş atama ayarları
-
38 Ders
Paketleme, Performans ve Polishleme
- Paketleme konfigürasyonları
- Unreal Insights
- Networking Insights
- Animation Insights
- Slate Insights
- Diğer profiling araçları ve teknikleri
-
39 Ders
Projenin Finalizasyonu
- Projede eksik kalan noktaların tamamlanması
- Projede yapılabilecek potansiyel geliştirmelerin planlanması
- Proje sürecine genel bakış: Planlanan ve uygulanan kısımların değerlendirilmesi
-
40 Ders
Kariyer Sohbeti
- Türkiye’de ve dünya’da oyun sektörüne bakış
- Unreal Engine’in oyun sektörü dışında kullanımı
- LinkedIn, GitHub ve portfolyonun iş bulmada etkisi
- GitHub, portfolyo, CV ve Linkedin profilinin nasıl hazırlanması gerektiği hakkında tavsiyeler
Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.